En ensom kamp for lavere boligskatter

Boligejere i Nordsjælland ved hvor meget, der er brug for at sænke boligskatten. For vi brandbeskatter desværre boligejere. Men Det Konservative Folkeparti er nu det eneste parti i Folketinget, der har ambitioner om lavere boligskatter i Danmark.

Liberal Alliance har nemlig droppet kampen for danske boligejere. De har netop præsenteret deres 2030-plan, som ifølge dem selv skal sikre at ”danskerne får mere frihed til at indrette livet, som de ønsker det”. Det indebærer desværre ikke boligejerne, der også i fremtiden skal døje med et højt skattetryk. Ikke én krone er sat af i planen til 99 procent af de danske boligejere. De vil kun fjerne progressionsskatten, som rammer de 1% rigeste boligejere. Resten stilles en fremtid i udsigt med en tårnhøj skat på deres hjem

Men det er ikke rimeligt, at ganske almindelige familier hvert år skal modtage en stor skatteregning for et hus, der allerede er købt og betalt.

Vi har allerede kæmpet og vundet adskillige politiske sejre for boligejerne.

Vi får ikke fjernet boligskatten i morgen. Heller ikke i næste valgperiode. Det er et langt sejt træk. Men hvis det borgerlige Danmark ikke bliver ved med at tale boligejernes sag, kommer vi ingen vegne. Derfor bliver Det Konservative Folkeparti ved med at kæmpe for lavere boligskatter – også selvom det er en ensom kamp.

Birgitte Bergman

Folketingskandidat (C)