Et levende kulturliv

Flere flytter hertil. Det er ikke kun os som bor her, der glæder sig over de mange kulturtilbud, men også de mange turister, hvilket er med til at sikre flere arbejdspladser. Vi har fået løftet kvaliteten af vores store og små byrum med bl.a. Simon Spies Plads, Havnetorvet i Espergærde og en ny unik idræts by. Vi har også arbejdet for at styrke det aktive idræts- og fritidsliv – blandt andet et moderne fodboldstadion, nye kunstgræsbaner i Ålsgårde, Helsingør og Snekkersten samt den kommende svømmehal, og meget mere. Tryghed er vigtig for at skabe en attraktiv kommune. Det lykkedes, ved en ihærdig indsats i 2018, at få politiet til at beholde udrykning fra Helsingør Politistation. Det er vigtigt med en fuldt udbygget politistation, så der bedre kan holdes øje med byens livlige natteliv og de udsatte boligområder.

Helsingør Kommune er kendt for sit levende kulturliv, sin storslåede naturområder, en skøn kyststrækning samt levende havne og en række historiske kulturperler, der placerer os på verdenskortet. Det er jeg stolte af. Alt det vil jeg værne om og udbygge, så endnu flere kan få gavn og glæde heraf. Vores store og små bymiljøer skal være levende og have gode muligheder for at udvikle sig, som de ønsker. Jeg ønsker stærke lokalsamfund i hele kommunen, og vil sikre faciliteter, der kan rumme et rigt kultur-, sports- og foreningsliv.

• Fortsætte med at forbedre kommunens mange byrum med attraktive torve og pladser samt flere legepladser.
  • Arbejde for at få etableret Marinepark Øresund, så vi endnu bedre kan værne om vores unikke havmiljø.
  • Sørge for attraktive og rene badestrande samt naturområder, der bindes sammen af et net af cykelstier.
  • Give frivilligheden de bedst mulige vilkår for at trives, så vi fastholder et rigt idræts-, forenings- og kulturliv.
  • Forbedre parkeringsmulighederne i kommunen – f.eks. Espergærde og Helsingør Bymidte til glæde for dem, som bor i byen og til gavn for detailhandlen.
  • Renovere værftshallerne i Helsingør, så de kan bruges til nye uddannelser, små lokale virksomheder samt fritids- og foreningsaktiviteter.
  • Sikre gode rammer for et levende studiemiljø og at der er et stærkt kultur-, fritids- og idrætsliv for unge.
  • Arbejde for at Helsingør bliver Europæisk Kulturhovedstad