En stærk infrastruktur – fokus på Nordsjælland

10 mio. passagerer på Kystbanen og motorveje som mangler

Der kan være mange grunde til at gå ind i politik. Det er der også for mig, når jeg stiller op som lokalt medlem af Folketinget for de Konservative. En af de vigtige årsager er, at jeg er harm over den måde, vi bliver behandlet på i Helsingør og Nordsjælland hvad angår infrastruktur i form af manglende udbygning af motorveje, betaling for at benytte den nye bro ved Frederikssund, og ikke mindst problemerne med driften og de støt stigende priser på Kystbanen.

Forsinkelser, aflysninger, slidte tog, overfyldte togsæt, fejl på signalsystemer, iskolde kupeer om vinteren og mangelfuld trafikinformation. Men en særligt interessant pointe er, at udover generne for pendlerne, så rammer problemerne på Kystbanen også turismen i Nordsjælland – og særligt i Helsingør – i en grad der medfører mærkbare tab af turistindtægter. 

Rapport anviser straks-forbedringer

Kommunerne i Nordsjælland har bedt de rådgivende ingeniører (COWI CONSULT) om en rapport om mulige forbedringer på Kystbanen på både kort og langt sigt. Det viser sig, at der er en række muligheder for at forbedre driften her og nu UDEN de helt store omkostninger. Det er forbedringer, som DSB og Bane Danmark bør få gennemført hurtigst muligt. Det er nu de skal vise, at viljen og evnen er til stede. Der er ingen undskyldninger for, ikke at gennemføre de straks-forbedringer, som COWI anviser. Der bør samtidig laves en plan for langsigtede løsninger i form af nye tog m.m. Dette bør inddrages i samtlige forhandlinger af kommende finanslove, og det vil jeg arbejde for kommer til at ske, som lokalt konservativt medlem af Folketinget.